SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
WARBERG IBF
BLÅTT HJÄRTA - HÅRT ARBETE
P10

Träningsmatcher lördag 24/9
2022-09-20 12:38

Lördag 24/9 spelar vi två träningsmatcher hemma i SWC. Nedan är spelarna till respektive match och vilken tid vi samlas.

 

Warberg-Onsala, matchstart 10.00. Samling 9.00.

 

Truppen: Abbe, Adam, Alfred, Charlie, Eddie, Emil, Fabian, Harry, Leo, Liam, Ludwig, Oskar, Ruben, Sander, Valter och Winston.

 

Warberg-Åsa, matchstart 14.00. Samling 13.00.

 

Truppen: Abbe, Adam, Alfred, Charlie, Ebbe, Eddie, Elton, Emil, Harry, Leo, Liam, Ludwig, Måns, Noel, Oskar, Ruben, Valter.

 

Matchdräkter delas ut på plats i hallen, och dessa har killarna sedan ansvar för resten av säsongen.

Matchställen är till låns och enbart avsedda för matchspel. 

 

OBS. Nytt för i år är att alla spelare skall ha egna matchstrumpor. Alla som spelade i fjol fick behålla strumporna, och har man inga blåa Craft-strumpor finns det att köpa i shopen.

Dvs, det finns inga matchstrumpor att låna på lördag.

 

 

 

Träningsuppstart!
2022-08-15 10:17

Hej på er,

 

Hoppas alla haft en fin sommar och är laddade för en ny innebandysäsong!

 

Vi startar upp träningen igen måndag den 29/8, kl 16.45 i SWC.

 

Säsongens träningsdagar är samma som föregående säsong, dvs måndagar och torsdagar. Dock tränar vi båda tillfällena i SWC nu, och med annan tid på tordagar.

Måndagar, 16.45-18.15

Torsdagar 18.15-19.45

 

Ni föräldrar kan redan nu skriva in måndag den 26/9 i era kalendrar. Då har vi ett föräldramöte under träningstiden och det är viktigt att alla barn representeras av minst en förälder för att den info som ges ut når alla.

 

Skriv också in måndag den 19/9. Då har vi en längre träning för killarna med teori efter innebandyn. Vi tränar som vanligt 16.45-18.15, sen lite fika/mat och teori till kl 20.30.

 

Mer info kommer löpande, vi ses snart!

Info från föräldramötet
2021-11-29 21:38

Hej,

 

Tack alla föräldrar som dök upp på mötet idag, det var kul att ses! För er som inte dök upp kommer en kort sammanställning här:

 

Föräldrauppdrag säsongen 21/22

 

-Vi ska bemanna kiosken i SWC på måndagar kl 17-20 mellan vecka 2 och 12. Schema för detta skickas ut senare. Kan man inte den tid man blir tilldelad byter man med någon annan.

 

-Vi har också bemanning i kiosken fredag tom söndag vecka 9. Schema kommer när det närmar sig.

 

- Warbergsspelen. Schema kommer när det närmar sig.

 

Sportadmin-appen

 

Vi vill att ni föräldrar i så god tid som möjligt går in och rapporterar huruvida ert barn är tillgängligt eller ej till främst matcherna som kommer. Alla matcher ligger i kalendern och vet man att man är bortrest etc så gå in och klicka "ej tillgänglig" så vi vet det när vi ska skicka kallelser.

Det går också att använda den funktionen för träningar.

 

Whats app

 

Ni som inte redan har appen Whats App- ladda ner den. Vi kommer att skapa en grupp för er föräldrar i P10 där vi kan kommunicera med varandra. Användbart om man tex behöver byta tid med någon annan, eller om vi behöver få ut snabb info etc. 

 

Föreningsdag 8 december

 

Alla ska ha fått info om föreningsdagen 8 december då alla föreningens lag fotograferas både i grupp och individuellt. Vi i P10 fotograferas kl 19.30. Evenemanget startar 16.30 och hela SWC kommer andas jul och innebandy. Alla spelare skall ha matchställ på.

 

En blankett för godkännande om att ert barn får fotograferas MÅSTE fyllas i av er föräldrar innan den 8 december och vi delade ut dessa blanketter till er som var på plats idag. Ni andra får med den hem kommande träning och tas med tillbaka senast vid fototillfället 8 december.

Observera att ert barn ej får fotograferas, varken på lagbild eller individuellt, om blanketten inte är ifylld.

 

Vill ni få en guldstjärna i kanten? Jag mailar ut blanketten till er inom kort så kan ni själva skriva ut den, fylla i den och ta med till torsdagens träning!

 

Dusch efter match

 

Det togs upp av er föräldrar på mötet, och vi håller ledare håller med. Vi vill verkligen uppmana alla att killarna duschar i hallen efter att vi spelat match. Det finns flera fördelar med detta, inte minst att det faktiskt bygger lag när de får sitta och "tjöta skit" i omklädningsrummet. Men också hygieniska, och, med nuvarande elpris, ekonomiska :)

Så- duschgrejer med i väskan framöver!

 

 

Till sist. Vi vill också göra er uppmärksamma på att det inom kort lär komma instruktioner om hur klubben hanterar de nya direktiven med Covid-pass på våra evenemang. Detta kan också bli aktuellt på bortamatcher, så läs den info som kommer.

 

 

Mvh

Ledarna

 

 

 

Cupinfo och höstlovet
2021-10-28 12:57

Hejsan,

 

Nu har vi fått spelschemat för Ghost Cup nästa helg, och det blir tidig väckning!

Matcherna spelas enligt följande:

 

8.45 vs Stenugnsund IBK, Kärra Sporthall

10.15 vs IK Zenith, Lillekärrshallen

11.45 vs Mölndals IBF, Kärra Sporthall

13.15 vs Kärra IBK, Lillekärrshallen

 

För er som är anmälda är det samling i Kärra Sporthall kl 8.00!

Behöver någon skjuts så hör av er till oss ledare.

 

Länk till mer information om cupen, kartor till hallarna och parkeringsinfo hittar ni här:

Kärra IBK - Ghost cup - Svenskalag.se

 

--------------------------------

 

Vecka 44 är det höstlov, och vi har inga träningar under veckan. Ca halva laget är med på klubbens "Innebandyveckan", och vi vet av erfarenhet från tidigare år att deltagarantalet på träningarna minskar rejält då. 
Däremot är det fritt fram för alla killar som vill gå till hallen och skjuta, dribbla eller spela på egen hand under måndagens träningstid! 17.00-18.30 i SWC är det som gäller då.

 

--------------------------------

 

Ni som fått Varbergskort och ännu inte betalat för dessa, vänligen swisha till mig, Kimmo. 0768-536008.

 

--------------------------------

 

Precis likt tidigare år uppmanas vi att hjälpa klubben att sälja Bingolotter till jul. Kanske den mest lättsålda lotten som finns.

Alla spelare får ett färdigt kuvert innehållande 11 st Bingolotter (8 enkel och 3 dubbel) samt en kalender.

Enkellott kostar 100 kr, dubbellott 200 kr och kalender 100 kr. Totalt innebär det att respektive medlem önskas sälja lotter för 1500 kr.

25% av detta går rakt in i vår lagkassa som vi kan använda till cuper, aktiviteter osv.

 

Notera att det inte finns några krav på att sälja, men det är av stor betydelse om alla försöker!

Lyckas man inte sälja innehållet i sitt kuvert så kan man lämna tillbaka det osålda innan den 5 januari.

Vill man ha fler lotter än dessa 11 så är det förstås inga som helst problem! Meddela mig, Kimmo.

 

Kuverten delas ut inom kort, och betalning likt innan, swish.

 

 

Allmän info och save the date
2021-09-28 13:48

Hej på er,

 

Kul att vara igång på riktigt med träningarna nu, grabbarna kämpar på väldigt bra!
Nu önskar vi bara att några fler hittar till hallen, vi har inte varit nära full styrka en enda gång ännu.

 

Lite kort info om kommande tiden:

 

- Första helgen i november skall vi spela Ghost Cup i Göteborg! Speldag fastställs först när anmälningstiden har gått ut (20/10), men högst troligt är det lördagen vi spelar på. Dvs 6/11.
Övriga alternativ är 4/11, 5/11 eller 7/11. Alla matcher spelas en och samma dag.
Till cupen får vi bara anmäla ett lag, och det innebär att vi kan åka med 20 spelare. Skulle fler än så vilja vara med går vi enligt klubbens ungdomspolicy på träningsnärvaro de senaste tre veckorna innan cupen för att välja vilka som blir uttagna.

Ni får en kallelse inom kort, uppge i den om ert barn kan vara med eller ej.

 

- Ikväll är det Klubbkväll i Sparbanken Wictory Center. Ett utmärkt tillfälle att uppdatera garderoben med träningskläder, skor eller kanske en ny klubba. 20% på allt ni handlar och shopen är öppen 17-20.

 

- Nytt för denna säsongen är att vi kommer att spela på fullstor plan och fullstora mål! Glädjen var stor när vi förmedlade detta igår, och det blir en häftig utmaning att anpassa oss till.

 

- På söndag är det alltså träningsmatch hemma mot Sandared kl 12. Från och med imorgon är publik åter välkommen så nu hoppas vi att många kommer till hallen och hejar på grabbarna framöver.

Seriespelet börjar sedan lördag den 16 oktober.

 

- Varbergskorten har anlänt och vi tänkte likte tidigare säsonger sälja för att bättre på klubbkassan. Vårt förslag är 3 st per spelare, och vill man ha fler meddela oss. Vi delar ut dessa närmsta veckorna och betalning sker till Kimmo med Swish.

 

Vi ses i hallen!

Träningsstart!
2021-08-26 08:41

Hej på er!

 

Äntligen närmar det sig uppstart för killarnas träning. Vi har bestämt att första samlingen blir måndag den 6 september.

 

Säsongens träningstider är:

 

Måndagar, Sparbanken Wictory Center, 16.55-18.30

 

Torsdagar, Brearedshallen, 16.45-18.15

 

Vi vet att det kan vara tufft för er att få ihop arbetstider med lämning på träning, men vi ber er att försöka hålla tiderna för att slippa eftersläntare som kommer in sent och missar upprop och/eller uppvärmningen. Därför har vi satt starttid lite innan vi börjar på golvet.

 

Ny ledare 

Vi tränare är mycket glada att kunna presentera en förstärkning till ledarstaben kommande säsong! Vi vill säga varmt välkommen till Annika Mauritzon som vi tror blir ett grymt tillskott till oss gamlingar som varit med från uppstarten av detta lag!

Annika får presentera sig själv närmre längre fram.

 

Vi hoppas innerligt att det blir en mer normal säsong 21/22 med matcher, föräldramöte osv. Men, vi ska inte ropa hej ännu...

 

Vi ses måndag den 6:e!

 

/ Ledarna

 
Våra evenemang